Skip to main content

Maak je gebruik van de hosting bij mij en gebruik je de mail via je website, dan zijn sommige dingen best makkelijk om te weten

Hoe log ik in op mijn webmail?

Je bent onderweg, hebt je email niet ingesteld op je mobiele smartphone maar bent toch erg benieuwd of je nog nieuwe emails ontvangen hebt. Uiteraard is daar een goede oplossing voor. namelijk webmail. Via de webmail kun jij overal in de wereld 24/7 al jouw emails lezen en versturen en word je niet belemmerd in je werk.

Let er wel op dat alle gegevens op de server blijven staan en die kan vol lopen, dus gooi hier regelmatig onbelangrijke mail weg, het is niet de bedoeling dat je alleen deze manier van email lezen gebruikt, echt voor onderweg of tijdens nood.

Hoe log ik in 
Je kunt jouw webmail op elke plek in de wereld bereiken via de url:
https://mail.zxcs.nl

Gebruik hier bij de gebruikersnaam je emailadres en bij wachtwoord het toegestuurde wachtwoord die je ontvangen hebt bij het opzetten van je website bij mij.

Let op..

Ik onthoud zelf geen wachtwoorden, dus bewaar de ontvangen gegevens altijd goed.

screencapture mail zxcs nl 2021 02 24 13 43 36

Account toevoegen in Outlook Office 365

Ga naar Profielen beheren

Bestand

Allereerst ga je, bovenin Outlook, naar Bestand. Daar klik je op Info > Accountinstellingen > Profielen beheren.

Profielen beheren

Nieuw e-mail account toevoegen

E-mailconfiguratie - Outlook

Er komt een venster tevoorschijn, E-mailconfiguratie - Outlook. Klik hier op E-mailaccounts ...

Vervolgens kan je op Nieuw... klikken onder E-mail. Zo kan je een nieuw email adres aan Outlook toevoegen.

Nieuw email adres toevoegen


Je account configureren

Handmatige instelling

Om een email account toe te voegen, moet deze handmatig ingesteld worden.

POP of IMAP

Je kiest voor een POP of IMAP email account, omdat we een IMAP verbinding gaan instellen.

Login gegevens

Je dient nu je login gegevens in te voeren. Stap 1 en 3 moeten vervangen worden met je eigen gegevens.

Nadat je alle velden heb ingevuld, ga je naar Meer instellingen ...

Server voor uitgaande e-mail

Voor Server voor uitgaande e-mail (SMTP) is ook verificatie vereist. Dit moet dus aangevinkt worden.

Tot slot zet je onder Geavanceerd voor zowel inkomende als uitgaande mail SSL/TLS aan.
Voor inkomende mail moet als poort 993 ingesteld worden. De uitgaande mail gaat over 465.

Geavanceerd

Bevestig deze gegevens om je account op te slaan.

Er wordt nu een test uitgevoerd om de werkzaamheid van zowel de IMAP als SMTP server te controleren.
Dit zou nu zonder problemen moeten verlopen.

Hoe stel ik een e-mail account in op mijn iPhone?

1. Nieuw account toevoegen

accounts en wachtwoorden

Ga eerst naar je Instellingen toe en klik daar op Accounts en wachtwoorden.

Klik vervolgens op Nieuwe account om een nieuw account toe te voegen.

account toevoegen

2. Anders (internet email)

anders

We willen een IMAP account toe gaan voegen, dus kies je in het volgende menu voor Anders, helemaal onderaan.

3. Inkomende mail (IMAP)

inkomende mailserver

Je zult vervolgens enkele instellingen moeten invoeren voor de inkomende mail.
Selecteer IMAP en voer de gegevens in zoals in het bovenstaande voorbeeld.

Uiteraard vervang je het email adres met jouw eigen email.
Je gebruikersnaam is altijd je volledige email adres.

4. Uitgaande mail (SMTP)

uitgaande mailserver

Ook je uitgaande mailserver dien je te configureren.
De instellingen hiervoor zijn eigenlijk dezelfde als de inkomende mail.

Je wilt een verbinding over SSL instellen.
De poort die onze server gebruikt is 465.

Als de gegevens staan zoals in de afbeelding, kan je deze opslaan en verder gaan.

5. Overzicht instellingen

overzicht instellingen

Wanneer alles goed gegaan is, zou het overzicht van je instellingen eruit moeten zien zoals in de screenshot hierboven.
Daarmee zal je vanaf nu je email op je iPhone ontvangen.

Hoe stel ik een e-mail account in op Android?

Stap 1

Ga nadat je een e-mailaccount hebt aangemaakt naar de instellingen op je telefoon. Scroll een stukje naar onderen totdat je bij "Accounts" uitkomt. Klik hier vervolgens op.

Android

Stap 2

Je ziet nu bovenin eventuele eerdere toegevoegde accounts. Eronder staat "Account toevoegen"klik daarop om een nieuw account toe te voegen.

Android

Stap 3

Klik nu op "E-mail" om een e-mailaccount toe te voegen.

Android

Stap 4

Voer hier je emailgegevens in en klik op "Inloggen".

Android

Stap 5

Selecteer nu IMAP-Account of POP3-Account. In het voorbeeld maken we gebruik van IMAP. Op het moment dat je dan via je telefoon een email verwijderd, verwijder je de betreffende email ook op de server zodat het bij alle toestellen verwijderd word.Android

Stap 6

Je komt op een nieuwe pagina terecht. Voer bij de gebruikersnaam je volledige emailadres in, en bij wachtwoord natuurlijk je wachtwoord. Voer onder "Inkomende server" bij de IMAP-server hetgeen dat in onderstaande afbeelding staat in en selecteer bij Beveiligingstype "SSL". Klik vervolgens weer op "Inloggen".

Android

Stap 7

Voor de uitgaande server voer je ook weer bij de SMTP-server hetgeen in dat hieronder staat weergegeven. Selecteer bij Beveiligingstype ook weer "SSL" en gebruik poort 465. Daarnaast vink je "Verificatie vereist voor verzenden van e-mail" aan en voer je daaronder de emailgegevens nogmaals in. Klik nu weer op "Inloggen".

Android



LET OP: Het kan voorkomen dat, als je op een Android een e-mailaccount instelt en je geeft een onjuist wachtwoord op, je niet de melding krijgt dat gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is, maar dat de mailserver niet reageert!

Hoe stel ik email in op Mac mail?

Wil je je email account toevoegen aan Mac Mail? Dan ben je in deze handleiding op het juiste adres. Via deze handleiding leggen we je uit hoe je je email account configureert in het Mail programma van je Mac.

Stap 1

Allereerst start je je Mac Mail op. Klik bovenaan bij “Mail” op “Voeg account toe…”.

voeg account toe

Stap 2

Er verschijnt nu een nieuw venster, bij dit venster kies je voor “Andere Mail-account…”.

account type

Stap 3

Je geeft nu je naam, email adres en wachtwoord in en klikt vervolgens op “Log in”.

mail toevoegen

Stap 4

Je krijgt nu de melding dat de controle van je gegevens mislukt is, dat is geen probleem aangezien we toch handmatig de mailserver dienen in te geven. Bij “Server inkomende e-mail” en “Server uitgaande e-mail” neem je hetgeen over dat in de afbeelding hierboven staat. De overige gegevens voer je zelf in met de gegevens waarmee je het email account in DirectAdmin hebt aangemaakt. Zodra je dat gedaan hebt klik je weer op “Log in”.

mail instellingen

Gefeliciteerd! Je hebt zojuist je email account toegevoegd aan Mac Mail!

Hoe stel ik e-mail in in Windows 10 Mail?

1. Account toevoegen

Windows 10 Mail Accounts

Allereerst start je Windows 10 Mail op en ga je naar Accounts.
Onder de accounts druk je op Account toevoegen

2. Ga naar Geavanceerde configuratie

Er opent nu een venster waarin je het account kunt toevoegen.

Advanced Setup

Druk hier helemaal onderaan op Geavanceerde instellingen
Let op dat je hier veelal een klein stukje voor moet scrollen!

Kies nu voor Internet e-mail om bij je instellen te komen.

3. Voer de gegevens in

Account Settings

Voer nu jouw gegevens in. Zowel bij E-mailadres als Gebruikersnaam dien je jouw email adres in te voeren.

Het wachtwoord is het wachtwoord dat je hebt ingesteld bij het aanmaken van je email.
Als je deze niet meer weet, kan je gemakkelijk het email wachtwoord wijzigen in DirectAdmin.

De account naam en de naam waarmee je de emails zult verzenden kan je zelf kiezen.
Deze hebben geen invloed op de actieve werking, enkel op de weergave.

De instellingen voor de server kan je rechtstreeks overnemen uit het bovenstaande voorbeeld.

4. Aanmelden en klaar!

Druk nu op Aanmelden om het toevoegen van je account te voltooien.
Er komt een bevestiging dat dit is gelukt. Druk hier op Gereed.

Als je alle stappen hebt doorlopen, heb je jouw e-mailadres met succes toegevoegd aan Windows 10 Mail.
Je kunt nu direct beginnen met het versturen en ontvangen van email!

Hoe wis ik de cache van mijn webbrowser?

Cache van je internet browser

We behandelen hier een aantal internet browsers waarvoor je de cache kunt legen.

Google Chrome

Stap 1. Klik rechts bovenin in de balk op het menu icoon

Stap 2. Selecteer "meer hulpprogramma's"

Stap 3. Selecteer "browsergegevens wissen"

Stap 4. Klik op de knop "gegevens wissen"

 

Mozilla Firefox

Stap 1. Klik rechts bovenin in de balk op de menu knop

Stap 2. Selecteer "Voorkeuren"

Stap 3. Selecteer links "Privacy & beveliging"

Stap 4. Klik op de knop "Nu wissen" bij het onderdeel "Gebufferde webinhoud"

 

Internet explorer

Stap 1. Klik op het tandwieltje rechts bovein in de balk

Stap 2. Selecteer beveiliging

Stap 3. Selecteer "Verwijder browser history"

Stap 4. Vink de onderdelen aan die je wilt legen en klik op verwijderen

 

Safari

Stap 1. Ga naar Voorkeuren

Stap 2. Klik op het tabblad "Privacy"

Stap 3. Selecteer "Beheer websitegegevens"

Stap 4. Selecteer "Verwijderd alles"